Kuidas saada häkkeriks?!

Arvustuse proloog
Minu sünnipäeva nädala puhul näeb kursus ette, et selles vanuses naisterahval oleks juba eakohane kaaluda häkkeriks saamist kaaluda,seega soovitati läbi töötada Eric S. Raymondi veebilehe "How To Become A Hacker". Ma pean tunnistama, et ei tea hetkel veel häkkerite kohta suurt midagi asjalikku (põhimõtteliselt piirduvad mu mittestereotüübsed teadmised häkerlusest sellega, et see on pigem IT spetsalistide kui koodivõlurite rida ning ma üldse ei välista, et ka need teadmised võivad olla ekslikud). Otsustasin selles arvustuses välja tuua punktidena huvitavamad uued teadmised, mis ma sain.

1. Kohe esimeses punktis kummutati minu arusaam, et koodivõluritest ei saa häkkereid. Nimelt toodi välja, et häkkerikogukonda kuuluvad nii võrguässad (told you) kui ka tipp-programmeerijad.

2. Need pahalased, keda laiem üldsus (k.a. mina varem) tundsin häkkerite nime all ja kelle eesmärk on võimalikult palju kahju tekitada, on pärishäkkerite jaoks kräkkerid. Pärishäkkerid teevad ägedaid uusi asju, nad ei lõhu neid. Põhimõtteliselt tähendab mõiste häkker tõelisi koodientusiate, kes ei tee eeskätt koodi raha pärast.

3. Python olevatki hea keel programmeerimisega alustamiseks. (Olles varem õppinud algtasemel Pascalit, C-d, C++, ... ajas see keel mind alguses oma lihtsusega närvi - kippusin üle mõtlema, aga põhimõtteliselt usun, et autoril võib õigus olla.)

4. Õige häkker oskab lugeda Perli ja LISPi. Esimest kasutatavat rohkelt dünaamilises veebis, LISPi aga selleks, et see on nii keeruline (huvitav, kas seda saaks Haskeli õppimisega asendada, ei?)

5. Tänapäevane häkkerikultuur on üsna Unixikeskne. (Tegelikult ei ole päris uus teadmine, see läks minu peas suht häkkeristereotüübiga kokku).

6. Just fun fact. Minu jaoks stereotüübsed programmeerijad - need, kes vaatavad või loevad ulmet, tegelevad võitluskunstidega ja/või meditatsiooniga ning on suured melomaanid, saavad selle veebilehe järgi häkkerina stiilipunkte.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et sellel lehel oli palju soovitusi algajale programmeerijale, mida olen isegi saanud (näiteks et ei ole kasu sellest, kui sa õpid ära, mis midagi teeb, sa pead MÕISTMA, miks see seda teeb või niisama keeleõpe on suhteliselt mõttetu, võta mingi suurem projekt ette ja hakka pusima või õpi erinevaid keeli). Seega oli tegu mõnusat äratundmist toova lugemisega, millest algajale võlumishuviga isikule (kellel ei ole ümberringi nii palju toredaid entusiastlike arendajaid, kui mul) on kindlasti väga silmaringiavardav.

Comments

Popular posts from this blog

Kes on trollid ja kuidas nendega võidelda